Vi tilbyder udbringning af medicin og apoteksvarer i områderne tæt på Marselisborg Apotekerne.
Udbringning sker ved eget bud. Pakning og forsendelse sker fra Aarhus Marselisborg Apotek. Ingen af de øvrige apoteker tilbyder forsendelse.
Tidspunkt for udbringning
Udbringning tilbydes udelukkende på hverdage, dog ikke på helligdage.
Udbringning sker i tidsrummet kl. 11-17. Vi kan desværre ikke oplyse det præcise udbringningstidspunkt. På travle dage kan det ske, at buddet er forsinket.
Pris for udbringning
Udbringning til privatpersoner koster 85 kr./tur (prisen stiger til 89 kr/tur pr. 1. juni 2024). Prisen dækker apotekets omkostninger ved udbringningen, jf. lov. Udbringning til personer på plejehjem mv. koster 12,50 kr./tur, jf. lov.
Hvis personer ikke er hjemme til, at modtage varerne som aftalt, tages varen med retur til apoteket. Eventuelt efterfølgende udbringning pålægges endnu et udbringningsgebyr.
Område apoteket bringer ud i
Område | Deadline |
|
Kl. 14:00 |
|
Kl. 11:30 |
Der henvises til andre apoteker ved udbringning udenfor ovenstående områder. Vi henviser ligeledes til godkendte online-apoteker, der levere i hele landet.
Udbringning efter deadline
Efter deadline (se ovenstående skema) bringer apoteket først ud kommende hverdag.
Apoteket kan være behjælpelig med, at oplyse pris og med at pakke medicinen, således at andre kan hente for vedkommende.
Kunder der ønsker udbringning med taxa, skal selv kontakte taxa og bede om afhentning (indenfor apotekets åbningstid). Kunder skal også selv sikre sig, at varerne bliver betalt. Det kan derfor være nødvendigt, at lave en aftale med taxa-chaufføren, således at han/hun ligger ud for varerne. Ingen penge eller aftale med apoteket om betaling = ingen varer. Taxa-chaufføren har ikke fortrinsret og skal trække nummer, som andre kunder.
Bestilling af udbringning
Kontakt Marselisborg Apotek på telefon 86 14 89 38.
Du kan også bede din læge om, at sende recepten direkte til Marselisborg Apotek med besked om udbringning. Personer ansat i hjemmepleje eller plejehjem mv. kan sende besked til apoteket via et korrespondance-system.
Betaling
Vores bud modtager betaling med kort og kontanter. Vi foretrækker dog betaling med kort. Der kan ikke hæves over beløb.
Spørgsmål til varen eller service
Vores bud har ikke forudsætningerne for, at besvare spørgsmål omkring medicin eller bestillingen. Kontakt derfor apoteket, så vil vi forsøge at besvare spørgsmål.
Rådgivning tilbydes desuden via chat-funktion på wwwapoteket.dk – hele døgnet.
Utilfredshed
Kontakt apoteket hvis du er utilfreds med den vare eller service vi leverer.
Ret til at nægte udbringning
Apoteket forbeholder sig ret til, at nægte udbringning til borgere der har krænket personalet, der har truet eller udvist truende adfærd overfor personalet.