Apotekets servicegrad

Ventetid

Ventetider for: Marselisborg Apotek, Galten Apotek og Tranbjerg Apotek kan fremfindes ved søgning på apoteket.dk

Ventetider for Harlev Apotek målt manuelt: Onsdag d. 6/1-19: Ingen ventede mere end 5 minutter; Torsdag d. 24. maj: Ingen ventede mere end 5 minutter; Tirsdag d. 19. november: Ingen ventede mere end 5 minutter.

Ventetider for Beder-Malling Apotek målt manuelt: Onsdag d. 6/1-19: Ingen ventede mere end 5 minutter; Torsdag d. 24. maj: Ingen ventede mere end 5 minutter; Tirsdag d. 19. november: Ingen ventede mere end 5 minutter.

Faglig rådgivning – Invitation til dialog

Mål: Alle kunder inviteres til dialog. Et nej respekteres.

Målopfyldelse: Registrering, november 2019, viste at alle kunder inviteres til dialog. 10% ønsker ikke dialog, primært fordi kunderne hentende til anden person, mens de resterende 90 % modtog faglig rådgivning.

Utilsigtede hændelser (UTH)

Mål: Fejl sker. Vi lærer af dem. Apoteket må højst være ansvarlig for 0,02% af fejlene.

Målopfyldelse: 2. halvår 2019 for hele koncern:

Område Fejlprocent
Medicin 0,007% 
Dosismedicin 0,017 % 
2 hændelser er rapporteret til Dansk Patientsikkerheds Database.

Leveringsgrad

Mål: Det er apotekets mål at mindst 98 % kunderne får deres medicin med på første besøg

Målopfyldelse: 2. kvartal 2019:

Område Fejlprocent
Medicin Marselisborg Apotek (98,4%), Galten Apotek (97,0%), Tranbjerg Apotek (98,4%), Beder-Malling Apotek (96,5%), Harlev Apotek (94,6%).

Udleveringmønster

Apotekernes udleveringsmønster kan fremfindes ved søgning på apoteket.dk